Service Monteur

Service Monteur

Kremer Techniek 's-Heerenberg

Wat is vereist?

  • Diploma HAVO / VMBO / MBO3 Elektrotechniek
  • NEN 1010 en NEN 3140 (divers)
  • VCA Basis
  • MBV
  • Rijbewijs B

Wat krijg je?

  • €2.327 - €3.107 bruto p/m (op basis van 38 uur)
  • 38-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen en 13 adv-dagen
  • Elke vijf weken een week storingsdienst

Wat doe je?

  • 40% Zelfstandige werkzaamheden
  • 35% Afmonteren
  • 5% Administratie
  • 10% Overleg planner
  • 10% Ad hoc overleggen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Service Monteur ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de uitvoering van voorkomende service- en storingswerkzaamheden aan installaties en systemen, al dan niet door Kremer geleverd. Dit doe je vooral bij bedrijven en instellingen, maar soms ook bij particulieren. Daarnaast voer je kleine aanpassingen uit aan deze installaties en systemen. Een brede technische kennis is van belang omdat je daardoor in staat ent om snel tot oplossingen te komen en je nieuwe technieken eigen te maken. Overleggen, luisteren en adviseren met collega's en relaties is een belangrijk onderdeel van de baan.

Je zit in een team met zes andere Service Monteurs. Het is belangrijk dat je in teamverband kunt werken, maar ook dat je zelfstandig een opdracht kunt uitvoeren en dat je daarbij de veiligheidsmaatregelen in aanmerking neemt en zorgt voor een mooie afwerking.

 

Als je een brede interesse in elektrotechniek hebt, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Service Monteur
Roy van Akkeren

Op een leuke dag werk ik samen met een collega en is er veel afwisseling in de dag, bijvoorbeeld wanneer ik in de zon op een dak zonnepanelen sta te vervangen.

Op een minder leuke dag heb ik een klus buiten in de regen of ergens op een locatie waar het minder schoon is.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Intercom storing oplossen
    • Serverkast plaatsen
    • Naar klant rijden
    • Stroomstoring bij klant
    • Lunch
    • Diverse klussen bij verschillende klanten
    • Diverse klussen bij verschillende klanten
    • Vooroverleg
    • Maandelijkse borrel met monteurs

Voorbeeld uit de praktijk

Je wordt gevraagd om bij een klant langs te gaan waar een oude intercom installatie vernieuwd moet worden. Hoe pak je dat aan?

Vaak gaan eerst de wat meer ervaren monteurs naar een klant. Die maken een eigen prijs en stemmen dat af met de klant. Als je net begonnen bent, dan communiceer je eerst met de planner. Dan zorg je dat er foto’s zijn van wat er volgens jou vervangen moet worden. De planner maakt vervolgens op basis van jouw informatie een offerte. Als de klant akkoord gaat, dan hoor je dat meestal via de planner.

Belangrijk is in dit geval dat je kijkt of de nieuwe installatie toepasbaar is op de oude installatie. Een oud systeem werkt over het algemeen anders dan een nieuw systeem. Het is dus belangrijk om te onderzoeken of de bekabeling nog geschikt is. Dit onderzoek je op basis van de wensen van de klant. Het kan zijn dat de klant wat extra functionaliteiten wil toevoegen, zoals een camera, nu je toch bezig bent.

Groeipad

Er zijn mogelijkheden om door te groeien naar andere functies binnen Kremer. Vanuit Kremer wordt rekening gehouden met jouw ambities zodat er een duidelijk groeipad kan worden afgesproken. De Service Coördinator neemt storingsmeldingen in behandeling (van elektronische installaties) en verwerkt deze tot een opdracht voor de Service Monteur. Binnen die functie ben je verantwoordelijk voor het inplannen en voorbereiden van de service- en onderhoudswerkzaamheden. Het doel is dan om een zo efficiënt en effectief mogelijke inzet van de Service Monteurs mogelijk te maken.

Service Monteur
Eerste Service Monteur
Service Coördinator

Werken bij Kremer Techniek

Kremer is al 50 jaar een actief familiebedrijf, gespecialiseerd in techniek. Er werken 180 vaste medewerkers en de activiteiten zijn onderverdeeld in vijf divisies: Installatietechniek, ICT & Telecom, Industriële Automatisering, Duurzame Technieken en Service & Onderhoud. De missie is om het leven en werken makkelijker te maken door middel van technische oplossingen. Ondernemen met respect voor mens, milieu en maatschappij is hierbij een vast uitgangspunt. Meer informatie vind je op de website van Kremer.

  • 's-Heerenberg
  • Wij werken voor klanten wereldwijd
  • 9% / 91%
  • Gem. leeftijd 40 jaar
  • 180 medewerkers in NL

Collega's

Erik (49) - Business Unit Manager Homes & Energy (Installatietechniek)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde puur bezig zijn met mijn eigen vak, Elektrotechniek. Verder wilde ik naast verantwoordelijkheden ook de benodigde bevoegdheden om de werkzaamheden goed te doen. Daarnaast wil ik graag cijfermatig bezig zijn en analyseren. Via een oud-collega kwam ik bij Kremer en na een aantal gesprekken met mijn huidige leidinggevende waren we er snel uit.

Wat heb je gestudeerd?
Technisch Systeem Management (HBO) en Bedrijfskundig Management (Post-HBO)

Wat doe je in je vrije tijd?
Sport (fietsen/trimmen/sportschool), muziek luisteren, motorrijden, kanoën

Geno (55) - Adjunct-directeur van Kremer Techniek

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vanuit mijn stage ben ik bij Kremer begonnen en heb ik een mooie carrière mogen opbouwen in een dynamisch familiebedrijf. Het bedrijf hecht veel waarde aan de kernwaarden pro-actief, aandacht, samenwerken, solide, innovatief en eerlijk (PASSIE). Kernwaarden die op mijn lijf staan geschreven. Het sociale aspect en betrokkenheid van medewerkers geeft een extra dimensie. Hierdoor blijf je groeien en kan je je grenzen verleggen. Voor mij is dat nog steeds de uitdaging.

Wat was je vorige baan?
Na mijn stageperiode ben ik direct begonnen bij Kremer. Mijn eerste werkgever!

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten (voetbal, wielrennen, hardlopen) geeft mij energie, daarnaast ben ik voorzitter van de voetbalclub.

Mark (38) - Adviseur/Engineer Duurzame Technieken

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam in dezelfde branche, maar meer aan de commerciële kant. Ik wilde mij meer ontwikkelen op technisch vlak. Bij Kremer zit ontzettend veel kennis in alle disciplines waardoor ik wist dat ik hier enorm veel kan leren!

Wat was je vorige baan?
Sales

Wat doe je in je vrije tijd?
Met het gezin erop uit, hardlopen, motorrijden, lekker eten & drinken en de gezelligheid opzoeken.

Eddy (56) - Werkvoorbereider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier terecht gekomen via een ander installatiebedrijf om tijdelijk hier aan de slag te gaan. Maar ik voelde mij hier prettig en ben uiteindelijk gebleven. Inmiddels ben ik 36 jaar werkzaam voor Kremer.

Wat was je vorige baan?
Ik ben altijd bezig geweest in de installatietechniek.

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleyballen als sport, fotograferen, wandelen.

Sollicitatieproces

Je verstuurt je sollicitatie
±
Eerste gesprek met Recruiter en eventueel Manager afdeling
±
Tweede gesprek met HR Manager en collega team
±
Online assessment

Interessante baan?