ICT Technicus

Vacature gesloten

ICT Technicus

Kremer Techniek 's-Heerenberg

Wat is vereist?

  • Diploma MBO 4, ICT (of andere relevante opleiding)
  • Klantgerichte instelling
  • Creatief in het bedenken van technische oplossingen
  • In bezit van rijbewijs B

Wat krijg je?

  • €2.350 - €3.130 bruto p/m (op basis van 38 uur)
  • 38-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen en 13 adv-dagen
  • Werk in avonden en af en toe in het weekend

Wat doe je?

  • 40% Afspraken bij klanten
  • 40% Ondersteuning klanten op afstand
  • 10% Administratie
  • 10% Ad hoc overleggen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als ICT Technicus ben je verantwoordelijk voor het beheer, onderhoud en de ontwikkeling van actieve ICT-infrastructuren van klanten van Kremer. De werkzaamheden variëren van gebruikersondersteuning tot projecten, waaraan je met een projectleider en collega’s (van de ICT- en Telefonie afdeling) werkt. Je hebt regelmatig contact met de klant om de nodige ondersteuning te bieden en vragen te beantwoorden.

Wanneer de klant een technische uitdaging heeft, ondersteun je de klant op afstand of op locatie. Wanneer je op locatie werkzaamheden uitvoert, heeft de klant vaak ook andere ICT-gerelateerde vragen. Bijvoorbeeld wanneer bij de klant een nieuwe afdeling wordt opgezet, waarvoor een gedeelde mailbox moet worden ingericht.

Als je het prima vindt om regelmatig op klantlocatie te werken en geïnteresseerd bent in ICT, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

ICT Technicus

Op een leuke dag heb ik een uitdagend project tot een goed resultaat gebracht. Dan is de klant blij en kan ik ook tevreden zijn over mijn werk.

Op minder leuke dagen heb ik veel administratieve werkzaamheden en ben ik voornamelijk bezig met gebruikersondersteuning op afstand.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00

Voorbeeld uit de praktijk

De klant maakt telefonisch melding van een probleem met zijn mail systeem en vraagt jou dit op te lossen. Wat doe je?

Wanneer je een klant aan de telefoon hebt, vraag je zoveel mogelijk door om erachter te komen of collega’s hetzelfde probleem ervaren. Zo kun je achterhalen wat de oorzaak is. Een eindgebruiker weet meestal niet precies wat het achterliggende probleem is. Het kan zijn dat er iets heel anders aan de hand is dan door de klant gedacht.

Door jouw ervaring weet je dat dit probleem vaak aan de mailomgeving van de klant ligt. Bij nader onderzoek zou je een probleem op de mailserver kunnen tegenkomen. Je maakt dan gebruik van online informatie en andere beschikbare media om een passende oplossing (of een handleiding) te vinden. Vervolgens los je het probleem op en bel je de klant om te verifiëren of alles weer naar behoren werkt. Hierbij is het belangrijk dat je alle informatie goed documenteert.

Groeipad

Er zijn mogelijkheden om door te groeien naar andere functies binnen Kremer. Vanuit Kremer wordt rekening gehouden met jouw ambities zodat er een duidelijk groeipad kan worden afgesproken.

Systeembeheerder
Accountmanager ICT
Technicus Werkplekautomatisering

Werken bij Kremer Techniek

Kremer is al meer dan 55 jaar een actief familiebedrijf, gespecialiseerd in techniek. Er werken 180 vaste medewerkers en de activiteiten zijn onderverdeeld in vijf divisies: Installatietechniek, ICT & Telecom, Industriële Automatisering, Duurzame Technieken en Service & Onderhoud. De missie is om het leven en werken makkelijker te maken door middel van technische oplossingen. Ondernemen met respect voor mens, milieu en maatschappij is hierbij een vast uitgangspunt. Meer informatie vind je op de website van Kremer.

  • 's-Heerenberg
  • Wij werken voor klanten wereldwijd
  • 9% / 91%
  • Gem. leeftijd 40 jaar
  • 180 medewerkers in NL

Collega's

Erik (52) - Business Unit Manager Homes & Energy (Installatietechniek)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde puur bezig zijn met mijn eigen vak, Elektrotechniek. Verder wilde ik naast verantwoordelijkheden ook de benodigde bevoegdheden om de werkzaamheden goed te doen. Daarnaast wil ik graag cijfermatig bezig zijn en analyseren. Via een oud-collega kwam ik bij Kremer en na een aantal gesprekken met mijn huidige leidinggevende waren we er snel uit.

Wat heb je gestudeerd?
Technisch Systeem Management (HBO) en Bedrijfskundig Management (Post-HBO)

Wat doe je in je vrije tijd?
Sport (fietsen/trimmen/sportschool), muziek luisteren, motorrijden, kanoën

Mark (41) - Adviseur/Engineer Duurzame Technieken

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam in dezelfde branche, maar meer aan de commerciële kant. Ik wilde mij meer ontwikkelen op technisch vlak. Bij Kremer zit ontzettend veel kennis in alle disciplines waardoor ik wist dat ik hier enorm veel kan leren!

Wat was je vorige baan?
Sales

Wat doe je in je vrije tijd?
Met het gezin erop uit, hardlopen, motorrijden, lekker eten & drinken en de gezelligheid opzoeken.

Eddy (60) - Werkvoorbereider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier terecht gekomen via een ander installatiebedrijf om tijdelijk hier aan de slag te gaan. Maar ik voelde mij hier prettig en ben uiteindelijk gebleven. Inmiddels ben ik 36 jaar werkzaam voor Kremer.

Wat was je vorige baan?
Ik ben altijd bezig geweest in de installatietechniek.

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleyballen als sport, fotograferen, wandelen.

Jeroen Lobeek - Hoofd Engineering (Industriële Automatisering)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na een aantal jaren als Software Engineer te hebben gewerkt kon ik bij Kremer de stap maken om als Senior Software Engineer aan de slag te gaan. Kremer bood, naast meer verantwoordelijkheden en groei, een afwisselend pakket van mooie Turnkey projecten. Projecten waarbij het gehele traject wordt doorlopen van Hardware, Software, Paneelbouw tot montage.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Digitale Telecommunicatie.

Wat doe je in je vrije tijd?
Fietsen (wielrennen, mountainbiken), huisautomatisering.

Sollicitatieproces

Je verstuurt je sollicitatie
Eerste gesprek met Recruiter en eventueel Manager afdeling
Tweede gesprek met HR Manager en collega team
Online assessment

Interessante baan?