Werkvoorbereider Service E

Vacature gesloten

Werkvoorbereider Service E

Kremer Techniek 's-Heerenberg

Wat is vereist?

  • Afgeronde MBO 4 opleiding in de richting van Elektrotechniek
  • Minimaal 4 jaar werkervaring als Werkvoorbereider
  • Proactief, initiatiefrijk, gedetailleerd
  • Goede beheersing Nederlandse taal

Wat krijg je?

  • €2.670 - €4.037 bruto p/m
  • 38-urige werkweek met 2 atv-uren
  • 25 vakantiedagen en 13 adv-dagen
  • Sociale vaardigheden, initiatiefrijk, proactief

Wat doe je?

  • 50% Storingen verwerken en afronden
  • 20% Vragen monteurs beantwoorden
  • 20% Storingen ontvangen
  • 10% Materialen bestellen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Werkvoorbereider Service E bij Kremer ben jij verantwoordelijk voor het aannemen, verwerken en afronden van storingen die bij de serviceafdeling binnenkomen. Dat gebeurt via de telefoon, de mail of een monteur. Je bent het eerste aanspreekpunt, en daarmee ook degene die alle gegevens over de storing opvraagt. Zo kijk je bijvoorbeeld naar de omvang van de storing en aan welke locatie de installatie verbonden is. Deze informatie gebruik je om het bedrijf of de particulier die de storing heeft gemeld verder te helpen. 

Via een intern programma bepaal jij welke monteur beschikbaar en geschikt is om de storing op te lossen. Ook beantwoord je vragen van monteurs, bijvoorbeeld over levertijden, afspraken of materialen. Als er in speciale gevallen extra materialen nodig zijn, ben jij er verantwoordelijk voor dat deze worden besteld. Daarnaast onderhoud je tijdens en na het proces contact met de klant, zodat je deze optimaal van dienst kan zijn. 

Je werkt in een team van vijf collega's op kantoor. Je hebt vooral contact met de afdeling Monitoring & Beheer en de Operationeel Manager. Het team van monteurs waarmee je de tijdens je werkdag contact onderhoudt bestaat uit tien man. 

Als je het leuk vindt dat je verantwoordelijk bent voor de afhandeling van meerdere klussen, en je het uitdagend vindt om snel beslissingen te nemen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Werkvoorbereider Service E

Op een goede dag krijg je positieve feedback terug van een klant wiens storing is opgelost. Daarnaast zijn er weinig aanvullende zaken die je voor de monteurs hoeft te regelen, dus ze kunnen soepel werken.

Op een mindere dag komen er veel storingen binnen, maar hier heb je niet genoeg monteurs voor. Dat zorgt ervoor dat je een extra druk ervaart in je werk.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Storing verwerken
    • Nieuwe storing aannemen
    • Storing afronden
    • Klantcontact
    • Materialen bestellen
    • Teamoverleg
    • Lunch
    • Nieuwe storing aannemen
    • Materialen bestellen
    • Vragen monteurs beantwoorden
    • Klantcontact
    • Storing verwerken
    • Lunch
    • Nieuwe storing aannemen
    • Vragen monteurs beantwoorden
    • Storing verwerken
    • Storing afronden
    • Storing afronden

Voorbeeld uit de praktijk

Er komt een storing binnen op een ongelukkig moment. Jij bent de eerste persoon die deze melding ontvangt en het is dus aan jou om vervolgstappen te nemen. Wat doe jij om tot een passende en snelle oplossing te komen?

Als eerste verzamel je zoveel mogelijk informatie over de storing. De melding kan door een groot bedrijf zijn gedaan, maar ook door een particulier. Je vraagt dus wat de omvang van de storing is en om welke installatie het gaat. Tevens noteer je het woonadres of de vestigingsplaats waar de storing is ontstaan en maak je in samenwerking met de klant een geschikt plan van aanpak.

Vervolgens zoek je via het systeem een geschikte monteur voor de klus. Deze stuur je naar de locatie van de storing, waarbij je contact blijft houden met de klant en de monteur. Het kan namelijk voorkomen dat de monteur aanvullende vragen heeft over afspraken of materialen. Soms is het nodig om extra materialen te bestellen, bijvoorbeeld bij de groothandel of een specifiek bedrijf.

Is de storing verholpen? Dan informeer je bij de klant of dit succesvol is gebeurd en stel je de factuur op.

Groeipad

Er is een groeipad binnen Kremer aanwezig. Als je passie hebt, dit laat zien en je jezelf wilt ontwikkelen, dan kijken we samen naar jouw wensen. We starten, afhankelijk van je functie, met een analyse om inzicht te krijgen in jouw ontwikkelingsmogelijkheden en wensen. Kwaliteit en het continu opleiden van werknemers zijn heel belangrijk voor ons.

Werkvoorbereider Service E
Service Coördinator E

Werken bij Kremer Techniek

Kremer is al meer dan 55 jaar een actief familiebedrijf, gespecialiseerd in techniek. Er werken 180 vaste medewerkers en de activiteiten zijn onderverdeeld in vijf divisies: Installatietechniek, ICT & Telecom, Industriële Automatisering, Duurzame Technieken en Service & Onderhoud. De missie is om het leven en werken makkelijker te maken door middel van technische oplossingen. Ondernemen met respect voor mens, milieu en maatschappij is hierbij een vast uitgangspunt. Meer informatie vind je op de website van Kremer.

  • 's-Heerenberg
  • Wij werken voor klanten wereldwijd
  • 9% / 91%
  • Gem. leeftijd 40 jaar
  • 180 medewerkers in NL

Collega's

Erik (53) - Business Unit Manager Homes & Energy (Installatietechniek)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde puur bezig zijn met mijn eigen vak, Elektrotechniek. Verder wilde ik naast verantwoordelijkheden ook de benodigde bevoegdheden om de werkzaamheden goed te doen. Daarnaast wil ik graag cijfermatig bezig zijn en analyseren. Via een oud-collega kwam ik bij Kremer en na een aantal gesprekken met mijn huidige leidinggevende waren we er snel uit.

Wat heb je gestudeerd?
Technisch Systeem Management (HBO) en Bedrijfskundig Management (Post-HBO)

Wat doe je in je vrije tijd?
Sport (fietsen/trimmen/sportschool), muziek luisteren, motorrijden, kanoën

Mark (41) - Adviseur/Engineer Duurzame Technieken

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam in dezelfde branche, maar meer aan de commerciële kant. Ik wilde mij meer ontwikkelen op technisch vlak. Bij Kremer zit ontzettend veel kennis in alle disciplines waardoor ik wist dat ik hier enorm veel kan leren!

Wat was je vorige baan?
Sales

Wat doe je in je vrije tijd?
Met het gezin erop uit, hardlopen, motorrijden, lekker eten & drinken en de gezelligheid opzoeken.

Eddy (60) - Werkvoorbereider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier terecht gekomen via een ander installatiebedrijf om tijdelijk hier aan de slag te gaan. Maar ik voelde mij hier prettig en ben uiteindelijk gebleven. Inmiddels ben ik 36 jaar werkzaam voor Kremer.

Wat was je vorige baan?
Ik ben altijd bezig geweest in de installatietechniek.

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleyballen als sport, fotograferen, wandelen.

Jeroen Lobeek - Hoofd Engineering (Industriële Automatisering)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na een aantal jaren als Software Engineer te hebben gewerkt kon ik bij Kremer de stap maken om als Senior Software Engineer aan de slag te gaan. Kremer bood, naast meer verantwoordelijkheden en groei, een afwisselend pakket van mooie Turnkey projecten. Projecten waarbij het gehele traject wordt doorlopen van Hardware, Software, Paneelbouw tot montage.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Digitale Telecommunicatie.

Wat doe je in je vrije tijd?
Fietsen (wielrennen, mountainbiken), huisautomatisering.

Sollicitatieproces

Je verstuurt je sollicitatie
Eerste gesprek met Recruiter en eventueel Manager afdeling
Tweede gesprek met HR Manager en collega team
Online assessment

Interessante baan?